Roon

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

hannesie

Re: Roon

Bericht door hannesie »

Dan maar weer eens een duiding met de MQA, geen DAC die dit ondersteund, maar blijkbaar toch wel werken met de MASTER files van Tidal.
Roon.jpg
Tja, als je denkt dat een Nagra dat gaat doen, zit je volgens mij ook verkeerd. :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans
Walt

Bericht door Walt »

Het is mij niet helemaal duidelijk, met de Roon MQA unfold en een gewone DAC, heb je dan echt dezelfde performance als met een volwaardig MQA DAC? Hoe worden de settings van de originele studio opname DAC in het Roon unfold proces meegenomen?
Henkjan
Beheerder / Site Admin

Bericht door Henkjan »

als Roon die licentie heeft, waarom zou t dan niet kunnen? of dat decoderen in Roon gebeurt of i een DAC maakt toch niet uit?
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser
Walt

Bericht door Walt »

Het zou best kunnen kijkt me, maar is dat ook echt zo?
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Fusion Filterdesign
Walt

Bericht door Walt »

Bedankt Gerhard! Lijkt dus een volledige unfold te zijn!
hardbats

Bericht door hardbats »

Voor zover ik weet kan Roon of bijv Volumio maar 1 unfold doen van het MQA bestand. Een MQA capabel DAC doet de 2de en of 3de unfold een volledige unfold te doen. Zo staat het op de website van MQA iig.
hannesie

Bericht door hannesie »

Net een server gebouwd voor iemand, en dan gebruik gemaakt van de software van Roon, feitelijk bedoeld voor een NUC, maar het werkt dus ook op een Intel board, en dan kun je er een 2 TB in bouwen en verder geen bewegende delen in het totaal, en de muziek op een interne SSD schijf.
Direct benaderbaar via de SMB opzet dus de \\ROCK\Data\Storage\InternalStorage
ROONSTOR.PNG
En hij ziet het ook wel staan. :sure:
core.PNG
Hans
hannesie

Bericht door hannesie »

Heb een Chromecast gekocht, omdat de F1 niet meer via Duitsland is te bekijken en dan via een abo en Chrome kun je de uitzending casten.

En dat kan dan ook met ROON :rofl:
woonkamer.jpg
chromecast.jpg
Leuk om eens uit te proberen, en de TV heeft dan optisch uit naar de voorversterker/ eindtrap/ boxen, best leuk. :)
Hans
Henkjan
Beheerder / Site Admin

Bericht door Henkjan »

wat voor abo? toch niet iets met een Z ?
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser
hannesie

Bericht door hannesie »

F1TV direct, maar ik hoor het commentaar van jongens van Ziggo.

Het werkt perfect, geen reclame tussendoor, geen geneuzel van die Duitsers die alles zo nodig denken te moeten vertalen, en dat met een Chromecast van €35 euro en het glasvezelnetwerk van de KPN.
In plaats van de andere dingen die je zonder Corona doet dan een leuke uitgave € 63 voor het F1 abo en € 35 voor Chromecast.
F1.jpg
En nu weer terug naar ROON.
Hans
hannesie

Bericht door hannesie »

Nu dan afgelopen week een keer alle units/spelers ( ROON Bridge ) die ik onder ROON had draaien ineens weg, vandaag dan weer een update voor de Linux versie van de Core.
soe.png
Er was al eerder een update specifiek voor Linux geweest, maar ook weer dat vanavond er weer gezocht moest worden naar de speler die in de DAC zit, dat is dan wel wennen.
Zijn er meer mensen die het probleem herkennen?
soekris.png
over.png
De plus 2 zit in de kast bij de Soekris.
Hans
Walt

Bericht door Walt »

Ik heb veel geklooi gehad dat Roon mijn dac niet kon vinden, de oplossing die hier altijd werkte was de kabel van de dac even in en uitpluggen.
hannesie

Bericht door hannesie »

Maar draai jij op Linux?
Hans
Kappa7

Bericht door Kappa7 »

Walt schreef: do 11 nov 2021, 17:55 Ik heb veel geklooi gehad dat Roon mijn dac niet kon vinden, de oplossing die hier altijd werkte was de kabel van de dac even in en uitpluggen.
Na een herstart moet dat hier ook met Daphile en de Xmos interface.
Met de Amanero gaat dat wel goed.
Zou wel eens een Linux ding kunnen zijn.
Barry2001
Algemene moderator

Bericht door Barry2001 »

Weet iemand of Roon werkt met Yamaha streamers als end point, die je normaal gesproken met MusicCast bedient? Als ik op https://roonlabs.com/partners kijk zie ik het er niet bij staan, maar bij diverse advertenties van Yamaha streaming producten zie ik wel 'Roon Ready' staan.
Nu kan ik een Free Trial nemen om het te proberen, maar moet daar wel een Credit Card nummer invoeren. Kan alsnog, maar als iemand al weet dat het niet werkt hoef ik dit niet te proberen.
GU50PP, EL84SE, KT88PP, Phonodude / Classic III, ZBA CA
Voor wie wacht, komt alles steeds te laat - Brel
Henkjan
Beheerder / Site Admin

Bericht door Henkjan »

ik zie Yamaha hier niet tussenstaan
https://roonlabs.com/partners
en Roon is wel bezig het meer dicht te timmeren hoor ik zo, dat er echt een certified product nodig is
Barry2001
Algemene moderator

Bericht door Barry2001 »

Ja pcies, daar staat íe niet tussen. Maar als ik bv hier kijk zie ik wel Roon support: https://www.iear.nl/product/yamaha-wx-c50/
Maar ik heb twijfels of dit zo is. Als ik bij Yamaha zelf kijk zie ik het ook niet staan: https://nl.yamaha.com/nl/products/audio ... index.html
hannesie

Bericht door hannesie »

Het lijkt mij niet eenvoudig, het is bedoelt als een eigen systeem, maar er zitten wat gaatjes in met een beperking.
Je hebt een optisch in, en daar moet je dan gebruik van maken, via de "beperking van 24/96", wat zou moeten werken, De meeste mensen sluiten daar de TV op aan, denk ik.
Tweede is dan via Airplay, is ook beperkt, Apple is niet zo erg bij met dit soort dingen.

Jammer dat je niet in de buurt woont, konden we dat uitvogelen. :lol:
wx.jpg
Een Squeeezebox Touch er tussen werkt ook wel waarschijnlijk en dan de optisch uit benutten.
Laatst gewijzigd door hannesie op do 25 nov 2021, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Dynky
Ook commercieel actief

Bericht door Dynky »

Ik denk niet dat dit gaat werken, op de Roonlabs community is er ook niets over te vinden...althans, geen melding van een werkende combinatie, wel wat vragen van Yamaha eigenaars om het te implementeren.
Airplay is idd wel een omweg die zal werken, met de bekende beperkingen vwb resolutie
hannesie

Bericht door hannesie »

De manier die ik gebruik staat er ook niet tussen. :lol:
Hans
Barry2001
Algemene moderator

Bericht door Barry2001 »

Als ik wat verder zoek zie ik dat Roon werk met RAAT, en Yamaha met UPnP/DNLA. 2 dingen die niet met elkaar praten. Airplay lees ik ook als oplossing, maar dat wil je niet, in elk geval niet in de woonkamer.
Ik gebruik nu 3 WXC's, woonkamer, mijn werkkamer en die van m'n vriendin. De werkkamers zou eventueel dan met Airplay kunnen, voor de woonkamer is dit geen optie. Misschien is daar dan een upgrade een idee naar een andere streamer, eens over nadenken.
Dynky schreef: do 25 nov 2021, 11:00 Ik denk niet dat dit gaat werken, op de Roonlabs community is er ook niets over te vinden...althans, geen melding van een werkende combinatie, wel wat vragen van Yamaha eigenaars om het te implementeren.
Airplay is idd wel een omweg die zal werken, met de bekende beperkingen vwb resolutie
Zat even even dubbel.
Barry2001
Algemene moderator

Bericht door Barry2001 »

hannesie schreef: do 25 nov 2021, 10:52

Jammer dat je niet in de buurt woont, konden we dat uitvogelen. :lol:
wx.jpg

Een Squeeezebox Touch er tussen werkt ook wel waarschijnlijk en dan de optisch uit benutten.
Ik heb nog een Touch in de kast staan.. maar hoe bedoel je de optisch out? Rechtstreeks een DA omzetter in?
hannesie

Bericht door hannesie »

De optisch uit van de Touch verbinden met de optisch in van de WXC, en dan ziet Roon wel de Touch, en stuurt daar de file naar toe.
Vervolgens kun je dan de Touch koppelen door de Squeezbox te ondersteunen bij de instelling, dan kan je daarna je eigen speler bouwen. :lol:
roon.jpg
in.jpg

Bij mij is het dan niet ingeschakeld, ik kan hier met verschillende systemen draaien, als ik dat wil.
Hans
Barry2001
Algemene moderator

Bericht door Barry2001 »

Het is zelfs een menu item dus.. lijkt me wel wat om eens te proberen dan, zoals gezegd heb ik nog een Touch staan. Zal een Roon proef abonnement nemen, dank je voor de tip!